۱۳ شهریور ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان:

بهره برداری از ۴۸ طرح تعاونی در گیلان/ ۵۴۶ نفر مشغول به کار شدند

بهره برداری از ۴۸ طرح تعاونی در گیلان/ ۵۴۶ نفر مشغول به کار شدند

رشت- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به بهره برداری از ۴۸ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ۱۱۲ میلیارد تومانی گفت: با بهره بردای از این طرح ها ۵۴۶ نفر مشغول به کار می شوند.

سیاوش آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهره برداری از طرح‌های تعاونی همزمان با هفته تعاون در استان گیلان اظهار کرد: ۴۸ طرح امروز همزمان با سراسر کشور به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در حوزه‌های خدماتی و صنعتی، صنایع دستی و گردشگری، کشاورزی و تولید و بسته بندی بوده است، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۵۴۶ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اجرای این طرح‌ها در ۱۵ شهرستان استان افزود: ۱۱۲ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۴۶۹ تعاونی با بیش از ۲۰۰ هزار عضو در استان گیلان فعال است، ادامه داد: بخش زیادی از صادرات کالا از استان گیلان توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.

آقاجانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ارزش این صادرات ۲۹ میلیون دلار بوده است، گفت: این کالاها به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است.

وی مواد غذایی، پالت چوبی، کالای خواب، فرش دستبافت و پارچه را از جمله کالاهای صادر شده توسط این تعاونی‌ها عنوان و اضافه کرد: این کالاها به کشورهای مالزی، روسیه، افغانستان، عراق، ازبکستان، ترکیه، هند، چین و امارات صادر شد.

کد خبر 5581631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha